keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Lääkärreissu

MENO
Aurinkone aamu,  kaike pit ol valmiin Turkku lähtö ja kuitenki pari päivä sit ostetu suka oliva jo  hukas. Ei muut ku parikymne eriparisuka kimppu. Jaoi heiä eri kasohi, vähäreikkäsi ja ihareikkäsi. Löyty yks iha ehiki se tuntus vähä kummalliselt. Ehi ja vähäreikkäne sai kelvat, hät ei lue lakki. Vaatte pääl...tavara kassa ja menoks. Ulkon odot uus yllätys, jääkuorrutet Nissani.
Kuljettaja ovi aukes voimakeinoil....muu eivä mitekkä. Auto hyräht ekal käyntti. Jäti häne itekse hyrise pihal ja viide minuuti kulut jää oliva hävinne. Laita enkeli peili suojelema matkantekko. Muil o karvnopa mul enkel.

Hieno ol ajel mutkitleva valkkia kylätiet,  pari vastatulija vaa häiritti tunnelma. Moottori hiljane hyrin ja  maalaismaisema...nautinnollist matkantekko. Ku koht jo taustapeilis näkys yks mu painajane......REK jok lähestys uhkaavast. Ajamine muuttus ärsyttävä hermostuneeks....lisäsi hiema nopeut jos vaik ehtisi pysäkil poikkeama....mut ei rek pysy peräs. Enkel  luopu suojeluhommast ja lennäht kojelaudal. 

 
Varhokyläs tie muutus likase ruskiaks. Kääntysi kasitiel. Suunnatont vauhdihurma tuntie kiihdyti Nissani  kaheksakymppi nopeutte ja rek jää ku nal kalliol. No ilo lopus äkkiä. Mutkas näe et rek onki kaikkist pelottavint laatu...siin ol PERÄVAUN. Kasitie suol nouse tuulilasi ja tunne olon sange epämukavaks. Laitlas rek aja vieresel kaistal... se pyörä ova korkeamma ku mu ajokki.
Reka ja mu tie eroava ... onneks. Matka Turkku TYKS:ihi pääs jatkuma rauhallisest suolast riippumat.  Väär kaistavalint ohja sairaalamerke opasteil keskusta kiertäväl reitil. Pahaks onneks edes aja korkkia paketaut ja liikennevaloi ja yläopastei ol mahdotont seurat. Edes ajav poistu vasemmal ja palautta näkyvyde. Kaik ol hyvi kunes olis pitäny kääntty vasemmal ja mä oli tietenki vääräl kaistal. Suora mentti koht tuntematont. Lopult pääse kääntymä ja het seuraavast takaisi. OLE EKSYNY. Paniik iske ja aiktaul. Päätä käyttä vanha hyväks koettu keino....Kysyvä ei tielt eksy. Toimi taas. Pääse peril. Löydä kinoste keskelt parkkipaika.
Maksa parkkiaja ja kiirehdi sairala. OLE VÄÄRÄS TALOS. Ny ol jo tosi tiukka aja kans.
Avava lääkesuihk ol tarppe sil mu henk ei kulj. Sairaala suur mäk ot mehu taapertajast. Mu ohjata kellarkerrokse tunneli,  ajoneuvo ja se peräkärrys leppävä mies ohittava minu.
Katse kohtaava hetkeks. Läähätä ja puuskuta eteppä. Kohta pahvjätet kuljettava naishenkilö, kerro murheen hänel.....ei hättä  hä lähte mukka oppaaks. MÄ OLE AJOIS ja  istu  odottama.

LÄÄKÄR
O naishenkilö. Mä tee nopeat arviot lääkärist ja toisest näyttöpäätteel istuvast naisest.
Samas huonees ollaa ku viimeks. Tule mielehe se neul jota tungetti mu selkärankka jonku
näytte saamiseks. Mua pyydetä istuma. Lääkär haastattele...ja jo pari lausse jälkke lunasta mun luottamukse.  HYVÄ LÄÄKÄR :) Vasaral koputella polvist ...ihmetellä olemattomi refleksei. Suora viivakävely ei mee horjumat.  ( Mu täyty ehdottomast harjotel ).
Lukemattomie testie jälkke mä saa kuukaude antibiootkuuri tablettein ja kutsu magneetkuvaukse.
Jos mä joudu putke mul tulee varmast PANIIKKOHTAUS magneetkuvaus o mu painajaine.
Hyvä ol tää lääkär anto lisäks resepti kortisonisuihke tukkoist nenä varte.

PALUU
Puoletunni aikan sää o muuttun täydellisest. Tiheää lumisadet ja puuskaist tuult. Näkyvyt ei oo. Turust pääse kommelluksit tuttu reitti kasitiel. Autojono etene tasaist kasikymppi


Ei kommentteja: